Ładowanie
Pierwszym podstawowym błędem popełnianym przez sporą część kierowców (przyszłych ale i tych z doświadczeniem - jeżdżących "na pamięć") jest to iż nie zwracają oni uwagi na znaki drogowe.
A oto 10 najczęstrzych błędów egzaminacyjnych:
Bardzo często następuje na skrzyżowaniach dróg równorzędnych, kiedy to osoba egzaminowana nie ustąpi pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z jego prawej strony. Dodatkowo często dochodzi do wymuszeń na innych skrzyżowaniach i wtedy często słyszymy wytłumaczenia "zadążył(a) bym". W tym miejscu przypominamy, że kierowca nie ma "zdążyć" przed innym uczestnikiem ruchu drogowego tylko należytego pierwszeństwa bezwzględnie ustąpić!
Najczęściej dochodzi do takiej nieuwagi przy skręcie w lewo na skrzyżowaniu. Polecamy nie "ścinać" zakrętów i pokonywać je szerokim łukiem.
Sygnalizator S-2 zezwala na warunkowy skręt w prawo (bądź w lewo zależnie od strzałki oczywiście) pod warunkiem, że kierujący zatrzyma się i upewni, że nie utrudni ruchu innym jego uczestnikom.
Kierowca ma obowiązek ustąpić pieszemu będącemu na przejściu ( choćby jedną nogą!), a także pieszemu będącemu na jezdni jeśli skręca w lewo bądź w prawo. Podczas cofania należy ustępować pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego i tu także należy pamiętać o pieszych.
Egzamin będzie przerwany także wtedy, gdy zatrzymanie nastąpi w złym miejscu.
Ciężko jest w tym momencie poradzić coś przyszłym kierowcom. Musielibyśmy uczestniczyć w egzaminie by orzec czy w danej sytuacji można było hamować, czy raczej już nie. Jednak podczas szkolenia kursantów bardzo często musimy pokazać, że da się zahamować w takim momencie bez pisku opon i stworzenia zagrożenia na drodze. Przypominamy także, że przejazd na tzw. "późnym pomarańczowym" po za tym, że jest przestępstwem drogowym jest też dużym zagrożeniem...
O ile jest miejsce na prawym pasie ruchu kierujący powinien się nim poruszać. Jeśli się zagapiliście na egzaminie i już jesteście na lewym pasie trzeba pomyśleć jak naszybciej o zmianie pasa na prawy.
Kierowcy muszą wiedzieć, że rowerzysta jest kwalifikowany jako kierujący, a rower jako pojazd - natomiast zabronione jest wyprzedzanie pojazdów na przejściach dla pieszych i bezpośrednio przed nimi.
Kierujący skręcający w lewo na drodze jednokierunkowej obowiązany jest zbliżyć się do lewej krawędzi tej drogi.
Polecamy często spoglądać na deskę rozdzielczą i kontrolki, które się tam znajdują, a także zwracamy uwagę by podczas egzaminu zerkać na przełącznik świateł, gdyż bardzo często podczas włączania kierunkowskazów kursanci sami niechcący przełączają sobie światła, bądź w ogóle je wyłączają.